dinsdag 6 november 2012

De tweede dag op de van Arkelschool

6 november, Broek op Langedijk, Duo Ondersteboven geeft vandaag weer twee gastlessen 'Mag het ietsje anders?' dit keer aan groep 3 en 4. De sfeer zit er direct al goed in, de kinderen hebben plezier om de avonturen van Woelie en Wuppeltje en komen af en toe met hele handige tips. Zelf extra ogen of een lange staart hebben lokt veel fantasie uit bij de kinderen. Spannend wordt het wel als de wolf heel dichtbij komt, maar de kinderen niet kan vinden. 'Net aan' zegt een jongetje opgelucht als de wolf weer weg is, pfffffffff, dat was spannend, Terwijl de helft van de groep kijkt naar het toneelspel van de andere helft van de groep meldt een jongetje al even zacht aan Annie; 'Wat een leuke show'. Tijdens het kringgesprek over de gelijkenissen en verschillen tussen de twee kinderen die voor de groep staan worden er allerlei zichtbare verschillen genoemd; 'Ze zijn niet even groot, de kleur haar is verschillend'. Maar ook 'De stemmen zijn niet hetzelfde'. Dat willen we wel even horen, en ja het klopt. Nog een mooi verschil; 'Ze denken verschillend' en ook dat klopt. Het ene jongetje zegt 'Ik denk dat ik rijk ben' en de ander zegt 'Ik denk dat ik bij mijn vader ga werken'. De twee jongens hebben veel gelijkenissen; oren, armen en nog veel meer, maar ze hebben ook veel verschillen, maar allebei zijn het mooie mensen.
Lief Langedijk was tijdens een van de gastlessen aanwezig en heeft een stuk geschreven op www.lieflangedijk.nl 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten